Wednesday, November 20, 2013

Faraj BERBAU??

Aktif bersukan.keputihan semasa dan selepas bersalin, kerap melakukan hub intim antara sebab kita punya Bestfriend MiS-V mengeluarkan bau..DAN ada sesetengah WANITA memandang ringan akan masalah ini..sudah berbau tengik pun,suami diam aja..bukan suami suka tp mo jaga hati kita sbg isteri..TAPIIIIII..ndakanlah suami nda komen kita pun buat nda tau jak..alah,asben xkesah ponn..hoho..

Abaikan jika anda rasa ia tidak menganggu hub intim anda..ABAIKAN jika anda rasa mis V anda suda cukup sehattt!!!Selagi Miss V boleh mekar & boleh mengeluarkan bau harum, jagalah bau harum tu…Sebab Miss V ni ibarat bunga untuk setiap wanita..

KENAPA FARAJ BERBAU??

Punca bau faraj yang paling utama adalah disebabkan ketidakseimbangan pH di kawasan faraj.Jadi, jika faraj kita berbau seperti ” bangkai ikan” dan ia adalah kerana ketidakseimbangan pH? Ya. Mempunyai pH yang seimbang adalah sangat penting untuk keseluruhan, bukan kerana hanya faraj berbau.Walau bagaimanapun, bau hanyir disebabkan oleh pembiakan yang terlalu cepat oleh bakteria “jahat”. Faraj, apabila sihat, mempunyai banyak bakteria baik yang memastikan tiada jangkitan serta membantu mengekalkan tahap pH yang seimbang. Tetapi, apabila keseimbangan pH diganggu ia menjadi tempat pembiakan untuk bakteria buruk dan jangkitan. Pembiakan JD terlalu cepat yang membawa kepada faraj berbau! Apabila bakteria jahat telah mengatasi “bunga”, bunga kita akan rosak & menghasilkan bau yang tidak menyenangkan.

So???apa tindakan anda??mo biarrkan sahaja atau lakukan sesuatu sebelum parah..PILIHAN DI TANGAN ANDA..TAKE IT OR LEAVE IT!!!

**nak tips penjagaan mis V??please do inbox me.



No comments:

Post a Comment